zondag 18 november 2012

Hoe goed doen we het eigenlijk?

Iedereen heeft wel een mening over het onderwijs en dan vooral de kwaliteit ervan. Vaak hoor ik het een negatief oordeel, maar afgelopen week sprak ik met een collega na het volgen van een workshop over het omgaan met bijzonder gedrag.
"Wat zijn we toch een eind gekomen.", zei ze.
"Toen ik dertig jaar geleden voor het eerst met een leerling met autisme in de klas had, was het advies dat ik hem maar bij de deur moest zetten zodat ik hem snel de klas uit kon zetten als die jongen lastig werd."

Hoe goed we het doen hangt natuurlijk af van waar je het mee vergelijkt. Je idealen, de situatie van 30 jaar terug of ten opzichte van anderen. In de bijgevoegde link geven een indruk hoe de amerikanen tegen ons onderwijssysteem aankijken.

http://www.ncee.org/programs-affiliates/center-on-international-education-benchmarking/top-performing-countries/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten